Ministeri Wallin: Nuori Suomi Sinetti on tavoittelemisen arvoinen laatumerkki - Kristiinankaupungin ja Närpiön Judolle Nuori Suomi Sinetti

Perjantaina 9.5.2008 kulttuuri- ja urheiluministeri Stefan Wallin luovutti 480:nen Nuori Suomi Sinetin Kristiinankaupungin ja Närpiön Judolle Lappfjärdissä. Nuori Suomi Sinetti on nuorisourheilun laatumerkki, jonka urheilun lajiliitto voi myöntää lajinsa urheiluseuroille. Nyt luovutettu Sinetti oli 26:s laatutunnustus Pohjanmaalle.

Omaehtoisen liikkumisen rinnalle laadukasta urheiluseuratoimintaa

Kulttuuri- ja urheiluministeri Stefan Wallinin mielestä lasten ja nuorten omaehtoisen liikunnan rinnalle tarvitaan osaavia ja toiminnalle omistautuneita ohjaajia, valmentajia ja urheiluseuratoimijoita. Nuori Suomi Sinetti on Wallinin mielestä tavoittelemisen arvoinen laatumerkki, joka antaa lupauksen siitä, että kyseinen seura on erityisen hyvä lasten ja nuorten liikunnan ja urheilun saralla.

Kristiinankaupungin ja Närpiön Judo tekee yhteistyötä paikallisten toimijoiden kanssa

Kristiinankaupungin ja Närpiön Judossa urheilee lähes 70 junioria. Seura tekee merkittävää yhteistyötä paikallisten koulujen, yhteistyökumppaneiden ja kunnan kanssa. Kaksikielisen seuran ohjaajat ovat hyvin koulutettuja ja seurassa vallitsee hyvä henki. 9. toukokuuta luovutettu Nuori Suomi Sinetti on Suomen Judoliiton 14. Sinetti. Judo on ollut alusta asti mukana Sinettiseuratoiminnassa ja varsinkin viime vuosina selkeästi panostanut nuorisojudon kehittämiseen.

Nuori Suomi Sinettiseurat liikuttavat tuhansia lapsia

Nuorisoliikunnan laatuseuroissa, 480 Sinettiseurassa, urheilee satoja tuhansia lapsia. Urheilun lajiliitto myöntää Nuori Suomi Sinetin urheiluseuralle, kun seura täyttää vaaditut Sinettikriteerit. Nuori Suomi Sinettiseurat ovat luvanneet pitää huolta jokaisesta lapsesta ja toiminnan tulee olla kasvatuksellista ja monipuolista. Sinettiseuratoimintaa kehitetään yhdessä lajiliittojen, liikunnan aluejärjestöjen ja Nuoren Suomen kanssa.

Lisätietoja:

Kristiinan ja Närpiön Judoseura, Ronny Wahlroos, 040 5512 903

Nuori Suomi ry, kehityspäällikkö Eija Alaja 0400 617 531

Nuori Suomi ry on sitoutumaton järjestö, jonka tavoitteena on lisätä lasten ja nuorten elämäniloa ja hyvinvointia liikunnan avulla. Yhdistyksen jäseninä on 54 liikunta-alalla toimivaa valtakunnallista järjestöä. Nuoren Suomen pääyhteistyökumppanit ovat K-ryhmä ja Veikkaus. Lisätietoja www.nuorisuomi.fi