Luukas Saha 7. Luxemburgin European Openissa

Luukas Saha oli Luxemburgin European Open olympiakarsintaturnauksen avauspäivän paras suomalainen sijoittuen seitsemänneksi kolmella otteluvoitollaan.

Alle 66-kiloisissa otellut Luukas Saha voitti avausottelussaan Ranskan Hugo Ribacin wazarin suorituksella. Toisessa ottelussa kaatui Madagascarin Janeiro Chang Ling ippon-suorituksella. Kolmannessa ippon-kyytiä sai Italian Matteo Piras.

Paikasta semifinaaliin Saha otteli Ranskan Kevin Azemaa vastaan. Vastus osoittautui liian kovaksi ja Saha joutui taipumaan wazarin ja ippon arvoisiin suorituksiin. Paikasta pronssiotteluun Saha taisteli Espanjan David Garcia Tornea vastaan. Italialainen nappasi pronssiottelupaikan ippon-suorituksellaan.

Painoluokassa 66 kiloa Henri Määttä voitti kaksi ottelua ja hävisi yhden selviytyen ottelukaaviossa 16 parhaan joukkoon. Elias Körkkö jäi ilman otteluvoittoa.

Alle 63-kiloisissa Alexandra Barton voitti avausottelunsa, mutta tappio seuraavassa ottelussa tiesi karsiutumista.

Naisten alle 52-kiloisten Katri Kakko ja alle 57-kiloisten Pihla Matikainen karsiutuivat avausotteluistaan.

Sunnuntaina Aku Laakkonen (81 kg), Aatu Laamanen (90 kg) ja Jaakko Alli (100 kg) jäivät ilman otteluvoittoja.

Luxemburgin European Open turnauksen tulospalvelu on saatavilla Euroopan liiton verkkosivuilla osoitteessa www.eju.net