Kuvassa keskellä Marita Kokkonen työnsä äärellä. Kuva Ralf Ahlskog.

Koulutus- ja nuorisopäällikkö Marita Kokkonen siirtyy uusiin tehtäviin

Judoliiton koulutus- ja nuorisopäällikkö Marita ”Manta” Kokkonen siirtyy lokakuussa uusiin tehtäviin Orton Pron palvelukseen opettajaksi. Manta on työskennellyt Judoliitossa syksystä 2007 lähtien. Sitä ennen hän on tehnyt vuosikymmenten mittaisen rupeaman vapaaehtoistyöntekijänä judon parissa seura-, alue- ja liittotasoille mm. valmennuksen, erityisryhmien ja tapahtumien parissa.

Viimeisen runsaan viiden vuoden ajan Judoliitto on järjestänyt vuosittain 60-70 koulutustilaisuutta, joihin on osallistunut noin 1.200 judokaa vuosittain.

- Judoliiton palveluksessa Mantan ansioksi voidaan laskea yksi suomalaisen urheilujärjestöelämän parhaiten toimivista lajiliiton koulutusjärjestelmistä. Koulutuksen volyymi ja laatu ovat judoharrastajien ja judoseurojen lukumäärään suhteutettuna ällistyttävän korkealla tasolla, kertoo Judoliiton toiminnanjohtaja Pekka Lehdes.

-Omasta puolestani haluan kiittää Judoliittoa hienosta mahdollisuudesta tehdä töitä sydäntäni lähellä olevien asioiden parissa. Työtä on ollut hyvä tehdä, kun edeltäjäni Kati Myllymäki loi sille erinomaisen pohjan ja sen jälkeen ympärilläni on ollut osaava ja innostava porukka kannustamassa ja tukemassa. Nyt meillä on toiminnassa mukana erinomainen vapaaehtoisten kouluttajien kaarti, joka tekee tahollaan aivan loistavaa työtä, Marita Kokkonen kertoo.

-Judoliiton puolesta suuret kiitokset Maritalle merkittävästä työpanoksesta suomalaisen judon hyväksi. Maritan saappaita ei ole helppo täyttää, mutta hänen tekemäänsä työtä haluamme Judoliitossa kuitenkin jatkaa. Hienoa, että Mantan kokemus on judoyhteisön käytössä jatkossakin, vaikka palkkatyöpesti päättyykin. Liiton hallitus valmistelee jatkotoimenpiteitä ja tiedottaa niistä myöhemmin lisää, kommentoi Judoliiton puheenjohtaja Esa Niemi.

Uutiskategoriat