Kokoustiedote hallituksen kokouksesta 8/2019

Judoliiton hallituksen kokous 8/2019 pidettiin Helsingissä Sporttitalolla sunnuntaina 20.10. Kokouksessa käsiteltiin liiton strategian päivitystä sekä toimintasuunnitelmaa ja budjettia vuodelle 2020.

Hallitus käsittely liiton strategian päivittämistä. Hallitus teki strategiaan vielä muutamia pieniä korjauksia ja valtuutti toiminnanjohtajan viemään sen syyskokouksen asialistalle jäsenistön hyväksyttäväksi. Strategian visiona on ”Suomalainen judo kansainväliseen mitalikantaan – 10.000 rekisteröitynyttä judokaa Judoliiton jäsenseuroissa”. Strategiaesityksen kulmakiviä ovat hyvät seurat, yhdessä tekeminen ja keskittyvä liittovalmennus.

Hallitus hyväksyi toimintasuunnitelma- ja budjettiesityksen 2020 vietäväksi syyskokouksen hyväksyntään. Hallituksen hyväksymässä budjetissa valmennustoiminta saa ennätyssuuren budjetin, kun valmennuksen nettobudjetti ylittää ensimmäisen kerran 300 tuhatta euroa (= valmennusvaliokunnan menot ovat yli 300 tuhatta euroa suuremmat kuin tulot). Toimintasuunnitelman ja budjetin mukaan 42 % liiton tuloista tulee judon harrastajakunnan ulkopuolelta.

Ålands Judoklubben Ahvenanmaalta on lähestynyt liittoa toiveella saada kilpailla Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa Ahvenanmaan lipun alla. Liiton hallitus päätti hyväksyä Ålands Judoklubbenin toiveen.

Lisäksi hallitus kuuli talouskatsauksen, jonka mukaan taloustilanne on hyvä. Hallitus päätti myöntää seurojen hakemuksesta ansiomerkkejä, jotka julkistetaan seurojen omissa tilaisuuksissa ja myöhemmin myös Judoliiton toimintakertomuksessa.

Hallitus hyväksyi Karijoen Tapparan jäsenhakemuksen. Päätöksen myötä Judoliitolla on 126 jäsenseuraa.

Hallitus kävi myös keskustelua Orimattilan Judoseuran lähettämästä esityksestä liiton syyskokoukselle. Hallitus päätti, että puheenjohtaja ja toiminnanjohtaja valmistelevat vastauksen esitykseen.