Kuva: Jonas Wallin.

Katri Kakko pronssille Helsingborgin Eurooppa Cupissa

Ruotsin Helsingborgissa käydyn Eurooppa Cupin avauspäivän parhaita suomalaisia olivat alle 52-kiloisten Katri Kakko pronssillaan ja alle 57-kiloisissa otellut Satu Lehikoinen viidennellä sijallaan.

Kakko pääsi avauskierroksen arvalla. Paikasta semifinaaliin hän otteli voitokkaasti Ranskan Sonia Benabdelouahedia vastaan vieden ottelun kahdella varoituksella. Semifinaalin Kakko hävisi Ranskan Julia Rossolle 0-10. Pronssiottelussa Kakko vei vastustajaansa Venäjän Galiya Sagitovaa kahdesti seitsemän pisteen suorituksella, ensin käsivarsiheitolla ja sitten lonkkaheitolla. Näin Kakolle arvokas pronssimitali kovatasoisesta turnauksesta.

Satu Lehikoinen voitti avausottelussaan Saksan Cassandra Wapplerin 10-0. Paikasta semifinaaliin Lehikoinen kamppaili Hollannin Kim Franssenia vastaan vieden ottelun seitsemän pisteen suorituksella. Semifinaalissa Lehikoinen joutui tunnustamaan Saksan Jacqueline Lissonin 0-10 paremmakseen. Lehikoisen tie jatkui pronssiotteluun, jonka hän joutui kuitenkin luovuttamaan loukattuaan kyynärpäätään semifinaalissa. Näin Lehikoiselle viides sija.

Alle 63-kiloisissa Laura Jauhiainen voitti avausottelussaan Julia Bente Malcherekin seitsemän pisteen suorituksellaan. Jatkossa vastus osoittautui liian kovaksi.

Muut suomalaiset jäivät turnauksen avauspäivänä ilman otteluvoittoja.

Sunnuntaina suomalaisista otteluvuoroon tulevat alle 90-kiloisissa ottelevat Jaakko Alli, Samuli Viitanen ja Lalli Nuorteva.

Onnitelut ja kannustushuudot Judoliiton Facebookissa ja Twitterissä.