Emili Kanerva Serbian Anja Obradovicin sidontaan, mutta harmittavasti sidonta ei pitänyt.

Kanerva ja Mäkinen karsiutuivat alle 21-vuotiaiden MM-kisojen avausotteluista

Bahaman Naussaussa käytävissä alle 21-vuotiaiden MM-kilpailuissa Emilia Kanervan ja Oskari Mäkisen kohtaloksi tuli karsiutuminen avausotteluissaan.

Alle 63-kiloisissa Emilia Kanerva kohtasi avausottelussaan Serbian Anja Obradovicin. Kun ottelua oli käyty reilu minuutti, Kanerva onnistui saamaan serbialaisen sidontaan, jota hän ei kuitenkaan saanut pidetty pisteitä tuottavasti. Ottelu eteni Kanervan hienoisessa hallinnassa pisteittä varsinaisen otteluajan loppuun.

Jatkoaikaa oli käyty 36 sekuntia, kun Obradovic onnistui heittämään Kanervaa wazarin arvoisella uchimatallaan. Näin Kanervan kisa päättyi avausottelun tappioon. Obradovic eteni lopulta pronssille.

Alle 81-kiloisissa Oskari Mäkinen sai avausvastustajakseen Japanin Hiromasa Kasaharan. Ottelun puolivälissä Kasahara onnistui ipponin arvoisesti käsivarsiheitossaan. Näin Mäkisen oli tyytyminen avaustappioon. Kasahara turnaus päättyi finaalitappioon Italian Christian Parlatia vastaan.

Alle 21-vuotiaiden MM-kilpailut jatkuvat Nassaussa vielä lauantaina raskaimpien sarjojen otteluilla ja sunnuntaina mixed team kilpailulla. Kisoja voi seurata Kansainvälisen Judoliiton nettisivuilta osoitteessa www.ijf.org.