Kamppailulajit yhdenvertaisuuden asialla Helsinki Pridessa

”Yhdenvertaisuusperiaatteen mukaisesti kaikki ihmiset ovat samanarvoisia riippumatta heidän sukupuolestaan, iästään, etnisestä tai kansallisesta alkuperästään, kansalaisuudestaan, kielestään, uskonnostaan ja vakaumuksestaan, mielipiteestään, vammastaan, terveydentilastaan, seksuaalisesta suuntautumisestaan tai muusta henkilöön liittyvästä syystä", kertoo Kamppailulajien yhdenvertaisuussuunnitelma 2018-2019.

Kamppailulajiliitot osallistuvat tänäkin vuonna Helsinki Pride -kulkueeseen lauantaina 29.6. muistuttaakseen yhdenvertaisuuden merkityksestä. Kamppailulajit ovat kulkueessa osana Suomen Olympiakomitean johtamaa urheiluyhteisöä.

Judon periaatteisiin Suomessa on aina kuulunut se, että harjoituksissa kaikki otetaan mukaan tasa-arvoisina ja yhdenvertaisina taustasta riippumatta. Kun salin ovella kumartaa, unohtuu kaikki sen ulkopuolella oleva ja keskittyy treenaamiseen. Maailmalla Kansainvälinen Judoliitto on viime vuosina mm. järjestänyt judotoimintaa pakolaisleireihin, jotta kaikki voisivat harjoitella judoa elämäntilanteestaan riippumatta.

Kamppailulajiliitot haluavat kulkueeseen osallistumalla osoittaa, että kaikki ovat tervetulleita kamppailulajeja harrastamaan. Lisäksi osallistumisella pidetään yllä Kamppailija ei kiusaa -henkeä. Kamppailulajiliitot toivovat liiton edustajien lisäksi kulkueeseen mukaan seurojen edustajia ja harrastajia näyttämään, että koko kamppailulajiperhe edustaa suvaitsevaisuutta.

Helsinki Pride -kulkue kokoontuu Senaatintorille 11.00 ja lähtee liikkeelle Kaivopuistoa kohti 12.00. Reitin pituus on noin 2,5 kilometriä, ja sen varrella on mukulakivikatua, raitiovaunukiskoja ja ylämäkiä.

Kamppailulajiliitoista mukana ovat Aikidoliitto, Judoliitto, Karateliitto, Miekkailu- ja 5-otteluliitto, Nyrkkeilyliitto, Painonnostoliitto ja Taekwondoliitto.

Tule reippailemaan kamppailulajiliittojen iloiseen joukkueeseen. Ilmoittaudu mukaan klikkaamalla tästä .

Lue Suomen Olympiakomitean Pride tiedote klikkaamalla tästä.