Jukarassa NICE-judoa naisille ja tytöille 22.8 alkaen

Jos haluat saada tiedotteita NICE-judosta, niin käy liittymässä postituslistalle osoitteessa http://jukarannaistenlauantai.nimenhuuto.com/.

Porvoosta se alkoi. Erikan ollessa Porvoossa kyläreissulla Raili Backström pyysi Eerikaa vierailevana tähtenä vetämään naisten treenit Shirokawassa. Treenaamassa ollut naisporukka oli todella mukavaa ja treenasi innostuneesti, joten Erika halusi ilman muuta käydä tällaisissa treeneissä, jotka olivat monella tavalla hyvinkin ”nice”.

Seuraavilla kerroilla Eilakin tuli mukaan Shirokawan naistenvuorolle, ja niin Eila ja Erika alkoivat suunnitella Jukaraan omia naistentreenejä. Aikaisemmin oli kokeiltu jo tyttöjen kilpailupainotteisia sunnuntai-treenejä, ja järjestettiin syksyllä 2008 Jukarassa NICEjudoa eli naisten ja tyttöjen kuntojudopäivä, sisältäen kuntojudoa ja Kimeshiki-kataa.

Tanssisaaren judoleirillä tänä kesänä oli NICE-judoharjoitus, jolla oli runsas osanotto, monet äitejä ja tyttäriä.

Tänä syksynä lauantaisin klo 12:30 – 13:30 alkaen 22.8 Eila ja Erika järjestävät Jukarassa säännölliset NICE-judoharjoitukset, naisille ja tytöille. Tarjolla on leppoisaa tunnelmaa, matala osallistumiskynnys, uusia ja vanhoja tekniikoita, judollista jumppaa… Ja ideoita sekä toiveita treenin sisällöstä otetaan vastaan kaikilta osallistujilta.

Naisten omien harjoitusten tarkoitus ei ole viedä naisia pois tavallisista treeneistä. Ideana on saada mukaan niitäkin naisia, jotka kokevat turhauttavaksi treenata jatkuvasti 20-30 kiloa painavampien ja paljon vahvempien miesten kanssa, ja usein harjoitusten ainoana naisena. Miehillähän on luonnostaan miestentreenit yleensä jokaisissa treeneissä miesvetäjineen ja miesharjoittelijoineen.

Nice-judon edistäminen kuuluu myös Judon Tuki ry:n vuosisuunnitelmaan, joten avustamme Eilaa ja Erikaa Nice-judoasioissa parhaamme mukaan.

Muidenkin seurojen NICE-toiminnasta olisimme kiinnostuneita; jos sinulla on kokemusta naisten omista judotreeneistä, osallistujana tai vetäjänä, niin kuulisimme mielellämme ajatuksiasi NICE-judoasiasta.

Yhteyshenkilöt kaikissa NICE-judoasioissa:

Maija Pensala-Kärki, Judon Tuki ry (maija.pensalakarki@gmail.com)

Pirkko Puranen, Judon Tuki ry (pirkko.puranen@nam.fi)

Eila Enden, Vantaan Jukara ry (p 050-5914697 eila.enden@jukara.fi)

Erika Markkanen, Vantaan Jukara ry(erika.markkanen@gmail.com)