Judoseura, hae mukaan kevään 2019 kehittämistapaamisiin!

Suomen Judoliitto toteuttaa keväällä 2019 seurakiertueen, johon judoseurat voivat hakea mukaan, jos kokevat tarvitsevansa asiantuntijan apua seuratoiminnassaan.

Suomen Judoliitto on suomalaisten judoseurojen palvelujärjestö ja siihen kuuluu 122 jäsenseuraa. Henkilöstöä judoliitossa on 7 ja lisäksi erilaisissa työryhmissä on mukana noin 30 henkilöä. Judoliiton yhtenä tärkeimpänä tehtävänä on judoseurojen toiminnan tukeminen. Judoliiton 2013-2020 strategian kulmakiviä ovat mm. hyvät seurat ja alueellinen yhteistyö. Keväällä 2019 toteutetaan strategiaa tukeva seurakiertue, mikä tarkoittaa sitä, että seuroilla on mahdollisuus pyytää Judoliiton koulutus- ja nuorisopäällikkö Katri Forssell vierailemaan seurassa. Tukitarpeista riippuen voi seuraan tulla joku muukin Judoliiton järjestämä asiantuntija. Kiertueen toteutus suunnitellaan maantiede ja seurojen tukitarpeet huomioiden. Seurat voivat hakea kiertueelle mukaan myös yhdessä lähiseuran kanssa.

Seuratapaamisessa käsiteltäviä asioita voivat olla esimerkiksi:

• Tähtiseura-ohjelma ja siihen mukaan lähteminen
  • Seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen
  • Koulutuspäällikön pitämä tilauskoulutus seuralle
  • Judoliiton päivitetty Strategia
  • Suomisportin toiminnallisuudet ja kehitystyö
  • Lasten ja nuorten hyvä harjoittelu (judokan urapolku)
  • Eri kohderyhmien saaminen toimintaan mukaan
  • ym.

Mikäli kiinnostuksesi seurakiertueeseen heräsi, toimi seuraavalla tavalla:

1. Kerro seurasi hallitukselle mahdollisuudesta hakea seurakiertueelle
  2. Miettikää seuratoimijoiden ja hallituksen kanssa, mitkä ovat seuranne vahvuuden, kipupisteet ja kehittämistarpeet.
  3. Listatkaa edellisen kohdan perusteella, millaista tukea seuranne toiminnassaan tarvitsee ja millaisia asoista haluatte seuravierailulla käsiteltävän.
  4. Jos päätätte hakea mukaan seurakierteelle, täyttäkää 31.1.2019 mennessä alla oleva hakulomake.

Lisätietoa kiertueesta: Kiertue (seuravierailu) on seuralle ilmainen. Yhden seuravierailun kesto on noin 2-4h. Kiertue toteutetaan helmi-kesäkuun aikana, mutta myös syksyllä ovat yksittäiset vierailut mahdollisia.

Tietustelut: Katri Forssell (katri.forssell@judoliitto.fi, 0503226090)