Judoliitto ottaa uuden Suomisport –digitaalisen palvelun jäsenrekisterikäyttöön

Judoliittoa ja sen jäsenseuroja vuosia palvellut Sporttirekisteri poistuu käytöstä vuoden 2017 aikana ja Judoliitto siirtyy käyttämään uutta urheilujärjestöjen yhteistä Suomisport –digipalvelua jäsentietojensa hallinnointiin ja jäsenmaksujen rahaliikenteeseen. Uudistus toteutetaan jäsenyyskauden taitteessa elokuun vaihtuessa syyskuuksi.

Suomisport –palvelun toteuttaa Olympiakomitea ja sen jäsenjärjestöt sekä kehittäjäkumppanit Vincit  ja Maksuturva. Judoliitto on ollut Suomisportin kehitystyössä mukana määrittelyvaiheesta lähtien.

Suomisport –palvelu otettiin käyttöön vuoden 2017 alussa neljässä pilottiliitossa. Erinomaisesti onnistuneen pilottijakson jälkeen Suomisportiin on tullut mukaan jo yli 10 liittoa ja lisää liittoja tulee mukaan vaiheittain. Toukokuussa starttaa Lentopalloliitto ja heinäkuussa mukaan tulee yksi suurimmista liitoista Salibandy.

Suomisportissa on huhtikuun alkuun mennessä myyty yli 13.000 lisenssiä. Rekisteröityneitä käyttäjiä on yli 18.000 ja urheiluseuroja on Suomisportissa mukana jo lähes 2.000. Määrät moninkertaistuvat nopealla tahdilla uusien liitojen ja myös palvelun uusien toimintojen myötä.

Suomisport –palvelu on Judoliiton jäsenseuroille maksuton.

Mitä seuran kannattaa tehdä jo nyt?

Jos seuralta on unohtunut päivittää seuran nimenkirjoittajien ja hallituksen jäsenten tiedot yhdistysrekisteriin, nyt ne on syytä päivittää.

Seuran tiedot voi päivittää yhdistysrekisterin sähköisessä palvelussa, johon pääset klikkaamalla tästä.

Suomisport –palvelun käyttöönotto edellyttää, että seuran tiedot yhdistysrekisterissä ovat ajan tasalla.

Mitä judoka voi tehdä jo nyt?

Judoka voi rekisteröityä Suomisporttiin jo nyt osoitteessa www.suomisport.fi . Suomisportiin rekisteröityminen ei maksa mitään. Rekisteröityminen ja myöhempi uudelleen sisään kirjautuminen tehdään kätevästi kertakirjautumiskoodilla käyttäen omaa puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta eli mitään käyttäjätunnuksia tai salasanoja sinun ei tarvitse muistaa. Rekisteröidyttyäsi Suomisportiin voit ottaa tuntumaa palveluun ostamatta minkään liiton lisenssiä.