Judoliiton valmennuspäällikkö ja koulutus- ja nuorisopäällikkö valittu

Judoliittoon haettiin avoimella haulla valmennuspäällikköä ja kokoaikaista koulutus- ja nuorisopäällikköä. Hakuilmoitus julkaistiin syyskuussa ja hakuaika päättyi lokakuussa.

Valmennuspäällikön tehtävään hakeneet haastateltiin ja tehtävään valittiin Jaana Jokinen (os. Sundberg). Jaana on edustanut Suomea olympialaisissa ja kamppailut arvokilpailuiden (EM ja MM) mitaliotteluissa neljästi päättäen uransa joulukuussa 2016 sotilaiden MM-pronssimitaliin. Jaanan vahvuuksina mittavan urheilu-uran ja nykyisen valmennusjärjestelmän tuntemuksen lisäksi on myös jatkuva itsensä kehittäminen urheiluvalmennuksen puolella. Jaanalla on suoritettuna valmentajan ammattitutkinto sekä urheilumarkkinoinnin erikoistumisopinnot ja hän opiskelee tällä hetkellä Jyväskylän yliopistossa valmennus- ja testausopin maisteriohjelmassa.

Valmennuspäällikkö tulee johtamaan ja kehittämään suomalaista judovalmennusta ja toimimaan liittovalmennuksen esimiehenä, vastaamaan valmennuksen budjetista ja toimimaan kanavana valmennuksen yhteistyökumppaneiden suuntaan. Työhön kuuluu myös käytännön valmennusta sekä yhteistyötä koulutus- ja nuorisopäällikön kanssa.

Koulutus- ja nuorisopäällikön tehtävään haki kahdeksan henkilöä ja tehtävään valittiin Katri Maijala. Katrilla on vahva kokemus seura- ja aluetyöstä judon parissa erityisesti koulutuksen osalta. Katri on harrastanut judoa 22 vuotta ja toiminut ohjaajana, kouluttajana, tuomarina, kilpailijana ja hallitusten jäsenenä. Koulutukseltaan Katri on tradenomi ja suorittaa tällä hetkellä liikunnan- ja vapaa-ajanohjaajan opintoja Haaga-Helian ammattikorkeakoulussa.

Judoliiton koulutus- ja nuorisopäällikkö vastaa judoliiton koulutusten organisoinnista ja kehittämisestä sekä seuroille tarjottavista palveluista, seurojen kehittämisestä ja nuorisotyöstä. Koulutus- ja nuorisopäällikkö tekee yhteistyötä eri sidosryhmien, judoliiton hallinnon ja valmennuksen kanssa.

Molemmat aloittavat tehtävässään 1.1.2018.