Kuvassa Valtteri Olin tammikuun 2020 Mittersillin leirillä. Kuva: EJU / Sören Starke.

Judoliiton päävalmentajan valinta jatkuu

Judoliiton uuden päävalmentajan haku jatkuu. Päävalmentajan valinta liittyy laajempaan judon huippuvalmennuksen uudelleen järjestelyyn.

Liitto on käynyt keskusteluja entisen päävalmentajan Seppo Myllylän kanssa siitä mahdollisuudesta, että Myllylä ryhtyisi uuden perustettavan huippuryhmän valmentajaksi. Asiasta uutisoitiin joulukuussa 2019. Tuolloin oletuksena oli, että jatkokeskusteluissa löytyy yhteisymmärrys toiminnan ja uudelleenjärjestelyjen yksityiskohdista.

Valmennusvaliokunnan edustajat ja judoliiton hallitus ovat sittemmin käsitelleet asiaa useaan kertaan. 27.4. pitämässään kokouksessa judoliiton hallitus totesi, että riittävää yhteisymmärrystä yhteistyön käynnistämiseen ei ole saavutettu.

Hallitus päätti jatkaa uuden valmentajan etsintää. Tavoitteena on saada huippuryhmälle kansainvälisen tason valmentaja, joka pystyy ottamaan valmennusvastuun viimeistään loppukesän tai alkusyksyn aikana koronarajoitusten toivottavasti väljennyttyä. Valmentajan valinnan etenemisestä tiedotetaan prosessin aikana.

Aikuisten edustusjudokoiden valmennustoiminnasta vastaa toistaiseksi valmennuspäällikkö Jaana Jokinen ja muu judoliiton valmennuksen henkilöstö. (Koronatilanne vaikuttaa toimintaan).