Judokat kamppailevat reilussa ja kansainvälisessä hengessä Vantaalla

Puhtaasti paras -ohjelma kannustaa reiluun peliin tatamilla kansainvälisessä Judo Finnish Open -turnauksessa Vantaalla ensi viikonloppuna. Turnaukseen odotetaan judokoita noin 25 maasta.

”Judo Finnish Open on judomaailmassa arvostettu turnaus hyvien järjestelyjensä ja henkensä ansiosta. Toivon hyvän meiningin näkyvän niin tatamilla kuin yleisön joukossa. Yleisö voi edistää puhdasta urheilua esimerkiksi allekirjoittamalla vetoomuksen reilun pelin puolesta”, Puhtaasti paras -ohjelman urheilijatähdistön sensei, näkövammainen mestarijudoka Jani Kallunki sanoo.

Judo Finnish Open on ainoa Suomessa säännöllisesti vuosittain järjestettävä kansainvälinen miesten ja naisten judokilpailu. Se on järjestetty vuodesta 1977 alkaen. Puhtaasti paras -ohjelman esittelypiste on paikalla turnauksessa lauantaina 7.11. kello 11:00–16:00 Vantaan Energia Areenalla. Tähdistön edustaja Jani Kallunki vierailee esittelypisteellä päivän aikana.

Suomen Judoliitto on kerännyt puhtaan urheilun vetoomukseen yli 400 nimeä, Suomen Uimaliiton jälkeen lajiliitoista toiseksi eniten. Yhteensä vetoomuksessa on nyt yli 4600 allekirjoitusta. Puhtaasti paras -vetoomus luovutetaan Maailman Antidopingtoimisto WADA:lle vuonna 2011.

Puhtaasti paras -ohjelma kunnioittaa puhtaita urheilijoita ja reilun pelin arvoja. ADT ja Fazer haluavat nostaa valokeilaan ne urheilijat, jotka urheilevat eettisesti: lajiaan, kilpakumppaneitaan ja itseään kunnioittaen. Ohjelma haastaa urheilua seuraavat suomalaiset, urheilujärjestöt, urheilijan lähipiirin ja urheilijat mukaan reiluun peliin.

Puhtaasti paras kotisivuille pääset klikkaamalla tästä.

Lisätietoja:
Susanna Sokka