Johanna Ylinen Olympic Solidarity tuelle

Seitsemälle Lontooseen tähtäävälle urheilijalle myönnettiin Suomen Olympiakomitean hakemana Kansainvälisen Olympiakomitean (KOK) Olympic Solidarity -tukea. Tukea Lontoo 2012 -kisojen karsintoihin ja kisavalmistautumiseen saavat ampuja Marjo Yli-Kiikka, judoka Johanna Ylinen, uimarit Noora Laukkanen ja Ari-Pekka Liukkonen, purjehtijat Tuuli Petäjä ja Pierre Collura ja yleisurheilija Vanessa Vandy. Urheilijat saavat KOK:lta 600 dollaria (USD) kuukaudessa valmennuskuluihinsa Lontoon Olympialaisiin saakka. Lisäksi urheilijat saavat 5000 dollarin tuen karsintakilpailujen matkakustannuksiin.

Suomen Olympiakomitea sai Olympic Solidaritystä tukea seitsemälle Lontoo-urheilijalle

”Saimme kaksi urheilijaa enemmän Olympic Solidarity -tuelle kuin ennen edellisiä kesäkisoja. Tuki takaa näille lopullista läpimurtoa kansainväliseen eliittiin hakeville urheilijoille hyvät mahdollisuudet karsia kisapaikoista ja valmistautua Olympialaisiin, joihin aikaa on vajaa kaksi vuotta”, totesi valmennuksen johtaja Kari Niemi-Nikkola.

Olympic Solidarity hallinnoi Kansainvälisen Olympiakomitean kansallisille olympiakomiteoille jakamia avustuksia. Olympic Solidarityn London 2012 -urheilijatuki on tarkoitettu urheilijoille, joilla on valmiudet saavuttaa paikka Lontoon Olympialaisiin, mutta joilla ei vielä ole mitalimenestystä aikuisten arvokilpailuissa ja jotka eivät saa merkittävää tukea valtiolta.