Joen Yawarasta vuoden judoseura

Joensuulainen Joen Yawara on valittu vuoden 2008 judoseuraksi. Joen Yawara on perustettu vuonna 1968. Vuosien varrella seuralle on kertynyt yli 150 SM-mitalia. Jäseniä seuralla on pari sataa.

Perustelut Joen Yawara valinnalle vuoden judoseuraksi ovat:

Seura kunnostautunut laajalla sektorilla muksujudosta kilpajudoon. Seurassa on käynnissä erinomaiset kehittämishankkeet, joista yksi on päätoimisen työntekijän palkkaaminen. Seura järjestää 25 ohjattu harjoitusta viikossa eri ryhmille. Seura kouluttaa ohjaajiaan ja valmentajiaan ahkerasti.

Joen Yawara sai toukokuussa julkaistujen päätösten mukaan avustusta päätoimisen toiminnanjohtajan palkkaamiseen Opetusministeriön jakamista veikkausvoittovaroista.

-Nyt tuntuu hyvältä, kun kiitosta ja kannustusta tulee monelta suunnalta, kommentoi Joen Yawaran varapuheenjohtaja Taru Romppanen.

-Tällä hetkellä meillä on parisataa jäsentä pikkumuksuista ikämiehiin ja -naisiin. Tulevalla toiminnanjohtajan palkkaamisella haemme toiminnan kehittämisen kautta harrastajamäärän kasvua kaikissa ikäluokissa. Yawarassa on mielestäni aika hyvin osattu yhdistää erilaisten harrastajien toiminta saman sateenvarjon alle. Jatkossakin seuramme tulee olemaan myös vahva kilpaurheiluseura, itsekin entinen kansainvälisen tason ottelija Taru Romppanen kertoo.

Lisätietoja Joen Yawarasta seuran nettisivuilta www.yawara.fi