Judomimmit suurleiri oli "Judo on tyttöjen juttu" -hankkeen päätapahtuma ja osa Suomi100 juhlintaa. Leirillä valmentajana mm. vuoden 2018 alussa valmennuspäällikkönä aloittava Jaana Jokinen. Kuva: Jouni Kallio.

Jigotaille Piikkarit-tunnustuspalkinto

Jyväskylä Jigotai on saanu Opetus- ja kulttuuriministeriön Piikkarit-tunnustuspalkonnon ”Judo on tyttöjen juttu” -hankkeesta. Judomimmit suurleiri Jyväskylässä oli osa Suomi100 juhlintaa.

Palkintoraati totesi perusteluissaan, että palkittava teko on suuri ponnistus pienelle paikalliselle toimijalle. Teolla voi olla merkittävä paikallinen ja valtakunnallinen vaikutus naisten johtamisen ja valmentamisen sekä urheilemisen ja muun toimijuuden edistäjänä maskuliinisessa kamppailulajissa. Hanke sisältää koulutuksellisella otteella järjestettävän suuleirin lisäksi useita muita innovatiivisia toimenpiteitä naisten johtamisen ja valmentamisen sekä sukupuolten tasa-arvon edistämiseksi judossa.

Judoliitto onnittelee ja kiittää Jigotain judojaostoa uraa uurtavasta työstä tärkessä asiassa.

Lue ministeriön tiedote kokonaisuudessaan klikkaamalla tästä.