Jaakko Allille otteluvoitto MM-kisoissa Tokiossa

Tokion MM-kilpailujen neljäntenä ottelupäivän suomalaisista otteluvuorossa oli alle 100-kiloisten Jaakko Alli.

Allin avausvastustajaksi tuli Adnan Khankan, joka edusti MM-kisoissa Kansainvälisen Judoliiton pakolaisten joukkuetta (Refugee Team). Ottelu eteni puoliväliin, kun Khankania varoitettiin passiivisuudesta. Seuraavasta aloituksesta Alli heitti Khankanin näyttävällä katagurumalla selälleen. Tuomari antoi suorituksesta ensin wazarin, jonka avustavat tuomarit korjasivat ipponiksi.

Toiseen otteluunsa Alli sai vastaansa kansainvälisen rankingin toiselta sijalta hallitsevan maailman mestarin Korean Guham Chon. Alli jäi ottelussa altavastaajaksi. Kun ottelua oli käyty vajaa puolitoista minuuttia, Cho teki Allista jalkaheitollaan wazarin arvoisen suorituksen. Allin varoitustili täyttyi hieman ottelun puolivälin jälkeen. Seuraavassa ottelussaan Cho voitti Hollannin Simeon Catharinan ja eteni neljännesfinaaliin, jossa hän voitti Japanin Aaron Wolfin.

MM-kilpailut jatkuvat lauantaina raskaiden painoluokkien otteluilla. Kisojen päätöspäivänä otellaan Mixed Team -joukkuekilpailu.

Voit seurata MM-kilpailuja Kansainvälisen Judoliiton erinomaisen mediapalvelun kautta osoitteessa www.ijf.org.