Kuvassa Jaakko Alli tuulettaa Tampereen Eurooppa Cupin voittoaan syyskuussa. Kuva: Aliisa Piirla.

Jaakko Alli sarjavoittoon Helsingborgin Eurooppa Cupissa

Jaakko Alli otteli sarjansa alle 90 kiloa voittoon Helsingborgissa käydyssä Eurooppa Cupissa. Alli voittoa täydensivät Lalli Nuorteva pronssillaan ja Samuli Viitanen 7. sijallaan samassa sarjassa.

Alli pääsi arvalla toiselle kierrokselle, jossa hän voitti Puolan Roman Blonskin 10-0. Semifinaalissa Alli voitti Ranskan El Faiz Sylvainin 10-0. Vakuuttavat otteet jatkuivat loppuottelussa, jonka Alli vei niin ikään 10 pisteen suorituksellaan. Eurooppa Cup turnausvoitto oli Tikkurilan Judokoiden Jaakko Allille tänä syksynä jo toinen. Hän nappasi kultaa syyskuussa Tampereen vastaavasta turnauksesta.

90-kiloisten miesten sarjasta on vaivihkaa kehkeytynyt suomalaisten miesjudokoiden tasokkain painoluokka kolmen kansainvälisen tason ottelijan voimin. Helsingborgissa Lalli Nuorteva sijoittui hienosti pronssille kolmella otteluvoitollaan. Samuli Viitanenkin sijoittui 7. kahdella otteluvoitollaan.

Muita suomalaisia ei Helsingborgissa sunnuntaina otellut. Lauantaina alle 52-kiloisissa naisissa pronssille sijoittunut Katri Kakko sekä nyt alle 90-kiloisissa otelleet Jaakko Alli ja Samuli Viitanen ottelevat kolmen viikon kuluttua alle 23-vuotiaiden EM-kisoissa Puolan Wroclawissa.

Onnittelut ja kannustushuudot Judoliiton Facebookissa ja Twitterissä.