Henri Hannulalle otteluvoitto alle 23-vuotiaiden EM-kisoista

Alle 23-vuotiaiden EM-kilpailujen päätöspäivänä Unkarin Gyorissa ratkottiin raskaimpien painoluokkien mitaleista.

Alle 90-kiloisissa otteleva Henri Hannula sai ensimmäisen kierroksen otteluun vastaansa Slovenian Narsej Lackovicin. Slovenialainen onnistui kääntämään Hannulan heittoyrityksen wazarin arvoiseksi vastaheitokseen. Hannula puolestaan kuittasi myöhemmin voiton itselleen ipponin arvoisella uranagellaan.

Toisessa ottelussaan Hannula hävisi Venäjän Iurii Bozhalle, joka teki Hannulasta sekä wazarin että ipponin arvoiset suoritukset. Näin Hannula karsiutui edettyään ottelukaaviossa 16 parhaan joukkoon.

Alle 100-kiloisissa Martti Puumalainen kohtasi avausottelussaan Kosovon Shpati Zekaj´n. Kosovolainen vei ottelun ipponin arvoisella suorituksella ja Puumalainen karsiutui.

Alle 23-vuotiaiden EM-kilpailujen tulospalvelu ja netti-tv-lähetys on saatavilla Euroopan Judoliiton verkkosivuilla osoitteessa www.eju.net