Hallituksen kokous 15.11.2009

Yhteenveto hallituksen kokouksesta, joka pidettiin Lahdessa.

Talouskatsaus lokakuun 2009 tilanteesta

Toiminnanjohtaja esitti raportin taloustilanteesta lokakuun 2009 lopussa.

Vuosi-ilmoitus vuoden 2009 toiminnasta

Seuraluokituspisteytys valmistellaan hallituksen seuraavaan kokoukseen. Hallitus päätti, että vuosi-ilmoituksen viimeinen palautuspäivä on 31.1.2010. Sen jälkeen vuosi-ilmoituksensa palauttaneilla seuroilla on kevätkokouksessa yksi ääni. Seuralla, joka ei ole palauttanut vuosi-ilmoitustaan viimeistään 31.8.2010, on syyskokouksessa yksi ääni.

Vuosi-ilmoituksessa kysytään jäsenseuran sporttirekisteriin merkittyjen jäsenten lukumäärää 31.12.2009. Seurat, jotka ovat palauttaneet vuosi-ilmoituksensa yllämainittuihin päivämääriin mennessä, saavat vuosikokoukseen liiton toimintasääntöjen pykälässä 9 mainitun jäsenmäärään perustuvan äänimäärän.

Lajiliittojen avustusjärjestelmätyöryhmän ehdotukset ja Judoliiton lausunnot niihin

Päätettiin hyväksyä toiminnanjohtajan valmistelema lausunto.

Urheilugaala ja vuoden palkittavat.

Päätettiin vuoden parhaiden palkitsemista ja Judoliiton osallistumista Urheilugaalaan.

Judoliiton vuoden parhaiden palkitsemiskategoriat

Vuoden miesjudoka

Vuoden naisjudoka

Vuoden nuori judoka

Vuoden valmentaja

Vuoden judotuomari

Vuoden kouluttaja

Vuoden seura

Vuoden seurajohtaja

Palkitsemistilaisuus pidetään maanantaina 11.1.2010 Urheilugaalan yhteydessä Hartwall Areenalla. Judoliitto kustantaa 95 euron hintaiset illalliskortit palkituille ja Judoliiton edustajille, tilaisuudessa yhteensä noin 10 henkilöä.

Päätettiin lisäksi, että Jani Kallunki ilmoitetaan Urheilugaalan palkitsemisraadille ehdokkaaksi kategorioihin vuoden esikuva ja vuoden urheilija sekä Kallungin valmentaja Juha Vainio kategoriaan vuoden valmentaja.

Sopimusten päivitykset.

Hallitus valtuutti toiminnanjohtajan päivittämään ja jatkamaan seuraavat sopimukset:

Päävalmentaja Mika Mukkulan työsopimus.

Varala Urheiluopiston yhteistyösopimus.

Pajulahden Urheiluopiston yhteistyösopimus.

Päijät-Hämeen urheiluakatemian yhteistyösopimus.

Lapin Urheiluopiston yhteistyösopimus.

Sopimukset Pohjoisen-Suomen, Itä-Suomen ja Etelä-Suomen alueiden kanssa alueilla toimivien Petteri Pohjan ja Markus Pekkolan palkkaamiseksi.

Hallituksen järjestäytymiskokous tammikuussa.

Päätettiin, että liiton henkilöstö kutsutaan järjestäytymiskokoukseen mukaan esittelemään omien toimialueidensa asioita, jotta saadaan uudet hallituksen jäsenet mahdollisimman tehokkaasti toimintaan mukaan. Järjestäytymiskokouksen ajankohta päätetään syyskokouksen jälkeen, kun hallituksen jäsenet ovat tiedossa.

Ansiomerkit

Hyväksyttiin ansiomerkkihakemukset.

Näkövammaisten EM-kisojen hakeminen

Meido-Kanista on saatu ilmoitus, että he vetäytyvät näkövammaisten EM-kisojen hakemisen valmistelusta.

Hallitus keskusteli lisäksi mm. viestinnästä ja siihen liittyvistä koulutustarpeista, Judolehden ilmoitusmyynnistä, B-nuorten rankingin ylläpidosta sekä Urheilukanavan kanssa käydyistä neuvotteluista judotapahtumien televisioinnista.