EM-kisat käynnistyivät Vantaalla. Kuva: Rui Telmo Romao / EJU Media.

EM-kisojen avauspäivänä Turpal Djoukaeville otteluvoitto

Alle 21-vuotiaiden EM-kilpailut alkoivat torstaina Vantaalla. Avauspäivänä Suomella oli kisassa mukana neljä urheilijaa, joista parhaaseen suoritukseen pystyi Turpal Djoukaev yhdellä otteluvoitollaan.

Alle 66 kilon sarjassa Turpal Djoukaev voitti avausottelussaan Viron Daniel Markus Vardjan ippon suorituksellaan.

Toisessa otteluunsa Djoukaev sai vastaansa Hollannin Ivo Verhorstertin. Ottelu eteni ilman suorituksia jatkoajalle. Djoukaevia varoitettiin varsinaisella otteluajalla kahdesti. Kun jatkoaikaa oli käyty puolitoista minuuttia, Verhorstert käänsi Djoukaevin hyökkäyksen omaksi ippon suorituksekseen. Näin Djoukaevin taival EM-kisoissa päättyi jaettuun 16. sijaan. Verhorstert eteni turnauksessa lopulta viidenneksi. Djoukaev ottelee alle 21-vuotiaiden ikäluokassa ensimmäistä vuottaan.

Alle 66-kiloisten toinen suomalaisottelija Thomas Rönkkö karsiutui avausottelun tappiolla Irlannin Callum Nashille.

Alle 57-kiloisissa Elviira Kujansuu hävisi avausottelunsa Itävallan Lisa Grabnerille. Painoluokan toinen suomalaisottelija Christina Sandell karsiutui niin ikään avaustappiolla Bosnia-Hertzegovinan Anjela Samardzicille.

EM-kisojen tulospalvelu ja suora netti-TV-lähetys on saatavilla Euroopan Judoliiton verkkosivuilla osoitteessa www.eju.net

Lue Tommi Valtosen juttu kisojen avauspäivästä Judolehdestä myöhemmin tänään.