Ehdollepanotoimikunnan esitys hallituksen jäseniksi

Judoliiton kevätliittokokouksen asettama ehdollepanotoimikunta on tehnyt esityksensä syyskokoukselle hallituksen jäsenistä.

Judoliiton kevätliittokokouksen asettama ehdollepanotoimikunta esittää seuraavia henkilöitä valittavaksi Judoliiton hallitukseen:

Harri Hagman

Nummelan Judon ry:n puheenjohtajana Harri tuntee hyvin keskikokoisen seuran haasteet. Ruskea vyön suorittanut Harri ohjaa aikuisten ryhmää ja toimii tuomarina.

Harri on diplomi-insinööri, ja toimii tällä hetkellä mm biokaasua tuottavan yhtiön toimitusjohtajana. Aiemmin hän on ollut tulosvastuullisissa johtamistehtävissä kahdessa pörssiyrityksessä sekä vaativissa liikkeenjohdon kehittämistehtävissä. Kokemuspohjaan sisältyy mm organisaatioiden liiketoimintajohtajuus ja toimialoilla olevien yritysten strategioiden päivittäminen ja strategiaprosessien toteuttaminen. Ennen nykyistä toimitusjohtajan tehtävää Harrin työ painottui ylimmän johdon neuvonantoon. Judoliiton hallitukseen Harri tuo osaamista keskikokoisen seuran toiminnasta. Työkokemuksensa kautta hän voi tukea liittoa johtamisen kehittämisessä.

Heikki Hiilamo

Helsingin Chikarassa toimiva Heikki on Diakonia –ammattikorkeakoulun yksikönjohtaja.

Myös tutkijana, mediayrittäjänä ja toimittajana työskennelleellä Heikillä on vahva koulutustausta: KTM -88, VTT -01, FT -07. Lisäksi hän on sosiaali- ja terveyspolitiikan sekä hyvinvointitutkimuksen dosentti

80 –luvulla nuorten SM- ja PM –kisoissa menestynyt Heikki suoritti 1 dan –arvon 1984.Tällä hetkellä hän on kuntojudo- ja juniorivetäjä Chikarassa.

Heikki tuo Judoliiton hallitukseen laajaa yhteiskunnallista näkemystä ja sitä kautta panosta toiminnan monipuoliseen kehittämiseen. Judoliitto hyötyy myös Heikin talous- ja mediaosaamisesta.

Henry Lipponen

Erovuorossa oleva hallituksen varapuheenjohtaja vastaa harrastejudovaliokunnan toiminnasta, ja on myös jäsenenä valmennusvaliokunnassa. Henry on kehittänyt pitkäjänteisesti aktiivisella otteella yhtä Judoliiton strategian mukaista toimialaa – harrastejudoa. Hänen valintansa seuraavalle kaudelle varmistaa harrastejudon laadukkaan kehityksen ja vahvistaa uskottavuutta keskeisiin sidosryhmiin, kuten Opetusministeriöön.

Henryllä on laaja kokemus ohjaajana, kouluttajana, valmentajana ja kilpailijana. Judoliiton luottamustehtävien lisäksi hän on Suomen Liikunnan Ammattilaiset SLA ry:n varapuheenjohtaja. Työpaikka on Lahdessa Hämeen Rykmentissä, jossa hän toimintakykypäällikkö. Henryn vyöarvo on 4.dan, ja hän edustaa Vantaan Jukaraa. Henry on koulutukseltaan liikunnanohjaaja AMK.

Juhani Tanayama

Juhani Tanayama (3 dan) on saavuttanut kolmen Suomenmestaruuden lisäksi pronssia Universiadeissa (”Opiskelijoiden MM-kilpailut”). Nykyään Juhani hyödyntää kilpatatameilla saatua tietotaitoa muksujudo-ohjaajana.

Juhani on toiminut yrityselämän johtotehtävissä Suomessa ja ulkomailla. Viimeiset 3 vuotta hän oli ylimmän johdon konsulttina McKinseyllä eri puolilla Eurooppaa.

Juhani Tanayama asuu Tuusulassa ja hän on ollut kesäkuusta lähtien toimitusketjujohtajana Vaasan leipomoissa.

Reino Fagerlund jää pois hallituksesta kesken kauden 1.1.2010 alkaen

Tästä syystä hallituksessa on avoinna neljä paikkaa. Ehdollepanotoimikunta kiittää Reinoa vahvasta ja asiantuntevasta työpanoksesta liiton hallinnossa.

Syyskokouksessa valitaan myös Judoliiton puheenjohtaja

Nykyinen puheenjohtaja Tapio Mäki on ilmoittanut olevansa edelleen käytettävissä puheenjohtajan tehtävään. Häntä on ehdollepanotoimikunnalle esittänyt kirjallisesti hänen oma seuransa Jyväskylän Jigotai.

Tapio on hoitanut voimakkaasti kasvavan liiton puheenjohtajuutta hyvin rakentaen samalla luottamukselliset suhteet tärkeisiin sidosryhmiin. Tapion puheenjohtajakauden aikana Judoliiton asema on noussut suomalaisessa urheiluyhteisössä, ja yhteydet kansainvälisiin judojärjestöihin ovat paremmat kuin koskaan aiemmin. Ehdollepanotoimikunta tukee Tapio Mäen valintaa Judoliiton puheenjohtajaksi.

Suomen Judoliiton toiminta rakentuu alun perin vuonna 2000 laadittuun strategiaan. Strategia työstettiin yhdessä Suomen Olympiakomitean kanssa, ja se on käsitelty mm Judoliiton ylimmässä päättävässä elimessä eli liittokokouksessa.

Judoliiton hallintomalli sekä hallituksen kokoonpano tukee strategian toteutusta.

Muita ehdokkaita

Ehdollepanotoimikunnalle esitettiin Sodankylän Byakuyan toimesta puheenjohtajaksi Esa Kelloniemeä Tuusulasta ja hallituksen jäseneksi Marko Malista Tampereelta. Juhani Tanayama sisältyi myös Byakuyan esitykseen.

Rovaniemen Koyama esitti hallituksen jäseneksi Petteri Pohjaa.

Muita esityksiä ehdollepanotoimikunnalle ei ole toimitettu.

Ehdokkaiden esittelyt voit lukea oheisista liitetiedostoista.

Ladattavat tiedostot: