Alle 18-vuotiaiden joulun maajoukkueleirille ilmoittautuminen: infoa uusille ja jo ryhmään kuuluville

Perinteinen maajoukkueiden joululeiri Varalassa 27. - 30.12 on kaikkien ikäluokkien yhteisleiri. Samalla uusille U18 ikäluokkaan siirtyville ensimmäinen maajoukkueleiri.

Kaikki U18 joululeirille saapuvat täyttävät sähköisesti hakemuksen maajoukkuevalmennukseen: sekä uudet että jo valmennusryhmään, 2- tai 1-maajoukkueeseen kuuluvat. Jo ryhmään kuuluvat ja aikaisemmin täyttäneet tekevät sen uudestaan koska tiedot päivitetään ajan tasalle.

Joululeirille alle 18-vuotiaiden ikäluokkaan siirtyvistä voivat ilmoittautua ne, jotka ovat sijoittuneet Samurai-Cup -kilpailusarjan U15 -ikäluokan lopputuloksissa kolmen parhaan joukkoon. Ilmoittautumisen edellytyksenä on myös vähintään vihreä vyö. Samurai-Cupin lopputulokset löytyvät Judoliiton uutisista.

Joululeirille voivat ilmoittautua myös ne jotka ovat sinne erikseen maajoukkuevalmentajien puolesta kutsuttu. Mikäli kuuluu jo alle 18-vuotiaiden ikäluokkaan mutta ei ole vielä mukana maajoukkueleirityksessä ja harjoittelee tavoitteellisesti ja määrätietoisesti, ilmoittautumisesta voi kysyä suoraan sähköpostitse alle 18-vuotiaiden vastuuvalmentaja Otto Favénilta.

Kaikkien leirille tulevien tulee tutustua alle 18-vuotiaiden maajoukkueen valmennussuunnitelmaan ja käyttäytymissääntöihin leirillä. Nämä tiedot löytyvät Judoliiton nettisivuilta alle 18-vuotiaiden osiosta. Maajoukkueleirille saavuttaessa on aina oltava täysin terveenä ja kunnossa, jotta on kykenevä osallistumaan leiriohjelmaan kokonaisuudessaan. Jos on jo ilmoittautunut, mutta loukkaantunut tai sairastunut, siitä on ilmoitettava aina viipymättä sekä Otto Favénille että Varalan Urheiluopistoon.

Alle 18-vuotiaiden maajoukkue jaetaan 1-maajoukkueeseen, 2-maajoukkueeseen ja valmennusryhmään. Maajoukkueleiritykseen ensimmäistä kertaa saapuvat pääsevät kehitystason ja ennen kaikkea asenteen ollessa riittävä valmennusryhmään. 2-maajoukkueeseen eli haastajaryhmään nimetään kun kansainvälinen mitali saavutetaan esimerkiksi pohjoismaisen tason kilpailussa ja 1-maajoukkueeseen nimetään kun Pohjoismaisen tason mitaleja kertyy vuoden aikana useita ja harjoitteluasenne on riittävä.

1-Maajoukkue vuodelle 2019 julkaistaan nyt Joululeirillä ja 2-maajoukkue sekä valmennusryhmä joululeirin jälkeen. Ryhmiin kuuluminen edellyttää alle 18-vuotiaden valmennussuunnitelman noudattamista.

Leiriohjelma ja ilmoittautumisohjeet löytyvät täältä.

Alle 18-vuotiaiden maajoukkueen sivut löytyvät täältä

Hakemus alle 18-vuotiaiden maajoukkueeseen löytyy täältä.