Penalle Continental Honorary Referee

Pentti ”Pena” Sirkiälle ojennettiin 14.9.2019 Kansainvälisen Judoliiton Continental Honorary Referee Vantaalla järjestettyjen alle 21-vuotiaiden EM-kisojen yhteydessä kunnianosoituksena pitkäaikaisesta toiminnasta judotuomarina.

Pena on toiminut aktiivisesti judon parissa yli 40 vuoden ajan. Hän aloitti kilpajudon 1974. Hän jatkoi kilpauraansa kansallisella tasolla vuoteen 1986 asti. Kilpauran aikana hän aloitti aktiivisen seuravalmentamisen, jota jatkui 1990-luvun puoleen väliin saakka. Pena on myös yksi Lappeenrannan Kamizan perustajajäsenistä.

Kun Pena lopetti kisaamisen, hän alkoi tuomaroida. Hän saavutti ensimmäisen tuomarilisenssin 1986, josta on siis yli 30 vuotta! A-lisenssin hän saavutti vuonna 1995. Pena on toiminut tuomarikouluttajana 20 vuotta. Hän on tuomaroinut SM-kisoissa ja Finnish Judo Openeissa parinkymmenen vuoden ajan. Kansainvälistä tuomarikokemusta on kertynyt Venäjällä, Virossa ja Pohjoismaissa järjestetyistä kisoista.

Pena on toiminut roolimallina, eräänlaisena isähahmona nuoremmille tuomareille. Lisäksi hän on arvostettu niin urheilijoiden kuin valmentajienkin keskuudessa.

Onnittelut Pentti Sirkiälle!