Tuomarit

Suomen Judoliiton tuomarikomissio

Suomen Judoliiton tuomarikomissio toimii Hallintovaliokunnan alaisuudessa. Tuomarikomission tavoitteena on kehittää ja ylläpitää Suomen judotuomaritoimintaa, joka tukee sekä kansainvälistä ja kotimaista kilpajudoa että harrastejudoa.

Komission erityisiä tehtäviä ovat:

• Ylläpitää ja kehittää tuomareiden koulutusjärjestelmää.
  • Nimetä tuomarit ja tuomaritarkkailijat voimassa olevien kilpailumääräysten mukaisiin kilpailuihin.
  • Nimetä tuomarit ulkomaisiin kilpailuihin ja kansainvälisiin tuomarilisenssikokeisiin.
  • Käsitellä tuomarilisenssikokeiden hakemukset ja nimetä tuomarit lisenssikokeisiin.
  • Julkaista ajankohtaisia tuomarointiin liittyviä uutisia ja kilpailuraportteja Judoliiton www-sivujen tuomarit-osiossa.
  • Tiedottaa ottelusääntömuutoksista.

Tuomarikomission koostumus vuonna 2017

Sanna Ranki, puheenjohtaja
Veli-Matti Karinkanta, varapuheenjohtaja, kansainväliset asiat
Timo Lehtonen, sihteeri
Juha Vuorela, lisenssikoe- ja matkatukiasiat
Samuli Kipronen, koulutus
Maija Sohlman, tiedotus

Koko tuomarikomission tavoitat sähköpostiosoitteesta tuomarikomissio@judoliitto.fi

Tuomarikoordinaattorit- ja kouluttajat

Tuomarikoordinaattoreina vuonna 2017 toimivat: Jani Suokanerva (Rovaniemi), Samuli Kipronen (Jyväskylä), Jouni Pohjola (Jyväskylä), Timo Lehtonen (Helsinki), Jouni Kähärä (Orimattila) ja Veli-Matti Karinkanta (Lempäälä).

Tuomarikouluttajina vuonna 2016 toimivat Veli-Matti Karinkanta (Lempäälä), Juha Vuorela (Lappeenranta), Timo Lehtonen (Vantaa), Kari Neuvonen (Savonlinna), Sanna Ranki (Vantaa), Matti Tieksola (Oulu), Samuli Kipronen (Mikkeli) ja Juhani Sammallahti (Eura).

Erityisjudon tuomaritoiminnan vastaavana toimii Rami Myllymäki (rami.myllymäki@gmail.com, 040-3154211).

Tuomarirekisteri

Tuomareiden tietoja pidetään yllä tuomarirekisterissä. Kisajärjestäjät voivat saada rekisteriin katseluoikeudet. Tuomarirekisteri löytyy osoitteesta http://rm.sammallahti.fi/ . Tuomarirekisteriin liittyvissä asioissa auttaa Juhani Sammallahti (juhani.sammallahti@gmail.com).

Tuomaritoiminnan ohje

Tuomaritoiminnan ohje sisältää kaikille tuomareille tärkeää informaatiota tuomaritoiminnasta sekä yleisiä sääntöjä ja ohjeita mm. tuomarilisenssin uusimisesta. Ohjeen on laatinut tuomarikomissio ja sitä päivitetään tarvittaessa. Ohjeeseen voit tutustua lataamalla tiedoston sivun alalaidasta. Palautetta ja kysymyksiä tuomaritoiminnan ohjeesta voit lähettää Tuomarikomissiolle osoitteeseen tuomarikomissio@judoliitto.fi.

Matkalasku

Tuomareiden matkalaskupohja löytyy täältä.

Ladattavat tiedostot: