Vakuutus- ja laskutusinfo valmennusryhmien judokoille 30.10.2009

Vakuutuksesta:

Tapaturman sattuessa käy lääkärissä viimeistään kahden viikon kuluessa tapaturmasta!

Ole lisäksi pikaisesti yhteydessä myös Pohjolaan www.pohjola.fi tai puh. 03030303, jonka kautta on hankittu Judoliiton jäsenvakuutus. Tee vahinkoilmoitus, jolloin mahdollinen jatko sujuu jo huomattavasti helpommin. Huomioi Pohjolan hoitolaitosyhteistyökumppanit valitessasi lääkäriä, se helpottaa myös asioiden sujumista.

Jonkin verran on edelleen tuottanut ongelmia, että vakuutusyhtiön virkailijat etsivät vakuutustietoja lisenssitiedoista. Judoliittohan luopui lisenssistä vuoden 2008 alusta ja tapaturmavakuutus on nyt rekisterissä jäsenvakuutuksena.

Suosittelemme myös sekaannusten välttämiseksi, että henkilötunnuksen sijaan annatte Sportti ID -numeron virkailijalle (Judo Free Card –jäsenkortissa).

Mikäli vakuutustietoja ei löydy, pyytäkää virkailijaa ottamaan yhteyttä Henna Tulkkiin Judoliiton toimistoon p. 09 3481 2316 tai toimisto@judoliitto.fi.

Lisätietoja vakuutuksesta löytyy Judoliiton kotisivulta tai soittamalla toimistoon.

PS: Jos satuit toimimaan seuran harjoitusten ohjaajana tapaturman sattuessa, haetaan korvaus tällöin Tuplaturvavakuutuksesta. Ole tällöin yhteydessä Judoliiton toimistoon.

Kilpailumatkojen laskutus:

Hallituksen päätöksen (kokous 6/2005) mukaan kilpailumatkat laskutetaan poikkeuksetta suoraan urheilijalta. Urheilijan vastuulla on, että lasku maksetaan. Urheilijan on huolehdittava siitä, että laskun maksaja saa laskun mahdollisimman nopeasti, mikäli se on sponsori tai seura. Mikäli urheilija saa maksumuistutuksen, tulee hänen olla viipymättä yhteydessä sponsoriin tai seuraan ja selvitettävä, miksi maksu on myöhässä. Sen jälkeen on hyvä olla yhteydessä Judoliiton toimistoon ja tarvittaessa sopia maksujärjestelyistä. Judoliiton laskuista lähetetään kaksi maksumuistutusta, jonka jälkeen avoin saatava siirretään Intrum Justitian hoidettavaksi.

Hallituksen päätöksen (kokous 4/2006) mukaan Suomen Judoliiton valmennussuunnitelman mukaisten kilpailumatkojen laskuihin lisätään 20 euron toimistopalvelumaksu Judoliitolle matkajärjestelyistä koituneiden kustannusten lisäksi.

Matkan peruuntuminen:

Urheilijan tulee ilmoittaa matkan peruuntumisesta välittömästi valmentajalle ja Judoliiton toimistoon.

Peruuntuneesta matkasta Judoliitto laskuttaa tapauskohtaisesti vähintään Judoliitolle koituneet kustannukset (esimerkiksi lentoliput, majoitus- ja ilmoittautumismaksut, joita ei palauteta) lisättynä 40 euron peruutusmaksulla (hallituksen päätös 4/2006).

Pääsääntöisesti Judoliiton matkoille hankitaan urheilijoiden ja seurojen kustannusten pienentämiseksi edullisimmat lentoliput, joiden osalta ei saa palautusta lipun kirjoituksen jälkeen. Majoitusvarauksien eräpäivien jälkeen kilpailujärjestäjät eivät pääsääntöisesti palauta ilmoittautumis- eikä majoitusmaksuja kilpailijan peruutettua osallistumisensa. EJU:n ja IJF:n kilpailujen osalta kilpailujen majoitus- ja ilmoittautumismaksut sekä eräpäivät ovat tarvittaessa nähtävissä kilpailukutsuista, jotka julkaistaan EJU:n ja IJF:n sivuilla.

Judoliitolla ei ole matkojen peruuntumisen varalle vakuutuksia. Judoliiton 2008 voimaan tullut jäsenvakuutus korvaa ainoastaan tapaturmaan liittyvä kulut, ei esimerkiksi tapaturmasta tai sairastumisesta johtuvan peruuntuneen matkan kustannuksia. Urheilijan tulee itse korvata peruuntuneesta matkasta koituvat kustannukset. Vakuutusyhtiöiltä voi tiedustella matkan peruuntumiseen liittyvistä matkustajavakuutuksista. Korvausta haettaessa saa tarvittaessa Judoliiton toimistosta todistuksen vakuutusyhtiötä varten kilpailun peruutuksesta koituneista kustannuksista. Matkustaja- ja matkatavaravakuutuksia löytyy esimerkiksi täältä.

Lisäksi urheilijoiden kannattaa hankkia eurooppalainen sairaanhoitokortti. Suomessa asuvalla on oikeus sairaanhoitoon myös toisessa EU- ja ETA-maassa sekä Sveitsissä tilapäisesti oleskellessaan. Oikeus sairaanhoitoon osoitetaan eurooppalaisella sairaanhoitokortilla. Kortin voivat hakea Kelan toimistoista kaikki Suomen sosiaaliturvaan kuuluvat henkilöt puhelinsoitolla p. 020 692 203. Lisätietoja www.kela.fi.

Judoliiton kilpailumatkoilla mukana olevien urheilijoiden tulee päivittää osoitetiedot Judoliiton laskutusohjelmaa varten aina kun yhteystiedot muuttuvat.

Ilmoitukset osoitteella toimisto@judoliitto.fi tai 09 3481 2316.

Leirikirjeet ym. postit lähetetään Sporttirekisteri -jäsenrekisterissä olevan tiedon mukaan. Sporttirekisterin osoitetiedot vaihtuvat postin osoiterekisterin kautta muuttoilmoituksen yhteydessä tai seuran jäsenrekisterinhoitajan toimesta.