Judoliiton järjestämien kilpailumatkojen laskutus

Muistutukseksi urheilijoille!

Hallituksen päätöksen kokouksessa 6/2005 mukaan kilpailumatkat laskutetaan poikkeuksetta suoraan urheilijalta. Urheilijan vastuulla on, että lasku maksetaan.

Hallituksen päätöksen kokouksessa 4/2006 mukaan Suomen Judoliiton valmennussuunnitelman mukaisten kilpailumatkojen laskuihin lisätään 20 euron toimistopalvelumaksu Judoliitolle matkajärjestelyistä koituneiden kustannusten lisäksi.

Suomen Judoliiton valmennussuunnitelman ulkopuolisten matkojen järjestelyiden laskuihin lisätään 40 euron toimistopalvelumaksu Judoliitolle matkajärjestelyistä koituneiden kustannusten lisäksi.

Urheilijan pyynnöstä tapahtuvista kilpailumatkojen erityisjärjestelyistä ja varausmuutoksista peritään 100 euron lisämaksu.

Peruuntuneesta matkasta Judoliitto laskuttaa tapauskohtaisesti vähintään Judoliitolle koituneet kustannukset (esimerkiksi lentoliput, majoitus- ja ilmoittautumismaksut, joita ei palauteta) lisättynä 40 euron peruutusmaksulla.

Judoliitolla ei ole matkojen peruuntumisen varalle vakuutuksia. Judoliiton 2008 voimaan tuleva jäsenvakuutus korvaa ainoastaan tapaturmaan liittyvä kulut, ei esimerkiksi tapaturmasta tai sairastumisesta johtuvan peruuntuneen matkan kustannuksia. Urheilijan tulee itse korvata peruuntuneesta matkasta koituvat kustannukset. Vakuutusyhtiöiltä voi tiedustella matkan peruuntumiseen liittyvistä matkustajavakuutuksista.

Lisäksi urheilijoiden kannattaa hankkia eurooppalainen sairaanhoitokortti. Suomessa asuvalla on oikeus sairaanhoitoon myös toisessa EU- ja ETA-maassa sekä Sveitsissä tilapäisesti oleskellessaan. Oikeus sairaanhoitoon osoitetaan eurooppalaisella sairaanhoitokortilla. Kortin voivat hakea Kelan toimistoista kaikki Suomen sosiaaliturvaan kuuluvat henkilöt puhelinsoitolla.

Vuoden 2008 alusta seurojen jäsenrekisterit ylläpidetään Sporttirekisterissä. Mikäli henkilö on ilmoittanut Sporttirekisteriin henkilötunnuksen, päivittyvät osoitetiedot Postin osoitepäivityksen kautta automaattisesti henkilön tehdessä muuttoilmoituksen. Päivitys ei kuitenkaan koske Judoliiton laskutusohjelmaa, jonne kaikkien Judoliiton järjestämillä ulkomaan kilpailumatkoilla käyvien urheilijoiden tulee päivittää ajan tasalla oleva osoitetieto. Ilmoitukset osoitteella toimisto@judoliitto.fi tai 09 3481 2316.