Kuvaaja Risto Saha

Valmennus

Vuoden 2017 toimintasuunnitelmaan on kirjoitettu, että Judoliiton valmennustoiminnan tavoite on tuottaa judokoita, jotka kykenevät saavuttamaan arvokisamitaleita aikuisten sarjoissa ja onnistuessaan voittamaan olympiakultaa.

Korkealaatuinen valmennus ja opetustoiminta hyödyttävät suoraan tai välillisesti kaikkia judokoita. Nykyisistä maajoukkuevalmennettavista kasvaa myös tulevaisuuden valmentajia ja judo-opettajia. Judossa voi parhaiten kehittyä harjoittelemalla yhdessä mahdollisimman hyvien harjoitustovereiden kanssa. Jos urheilija haluaa saada yhteisöltä tukea ja kilpailla Suomen judomaajoukkueessa, hänen on osallistuttava sen yhteiseen toimintaan.

Judoliiton valmennustoimintaa johtaa valmennusvaliokunta, johon kuuluvat valmennuksesta vastaava varapuheenjohtaja, päävalmentaja, urheilijajäsen ja kaksi muuta jäsentä. Valmennusvaliokunnan laajaan kokoonpanoon kuuluvat lisäksi kaikki liittovalmentajat.