Lataa pdf-tiedosto sivun alareunasta nähdäksesi koko julisteen

Urapolku

Judokan urapolku on yksinkertainen käsikirja kaikille judoa opettaville, valmentaville ja ohjaaville judokoille.

Judokan urapolku on ohjeistus nuorille kuinka harjoitella. Se on tietolaatikko judokan tukijoukoille, mitä kaikkia asioita on hyvä huomioida judokan urapolulla. Se ohjeistaa seuroja harjoitusryhmien muodostamisessa.  Judokan urapolku on ohjeistus lapsen ja nuoren laadukkaaseen ja monipuoliseen harjoitteluun, millä tarkoitetaan osaavaa opetusta ja laajaa ominaisuuksien kehittämistä judoharjoituksissa sekä omatoimisena liikuntana. Kaikkien etu on liikkua ja harjoittaa fyysisiä ominaisuuksia riittävästi sekä huomioida henkisen jaksamisen kannusteet. Urheilijaksi kasvaminen, terveydenhuolto, lähipiirin merkitys sekä judon harjoitteluun liittyvä motivaation lähde ovat merkityksellisiä, mutta usein taustalle jääviä kokonaisuuksia, kun pohditaan lapsen ja nuoren harjoittelua ja mahdollista kilpaurheilu-uraa.

Judokan urapolku -ohjeistuksen tavoitteena on nostaa esiin ominaisuuksien harjoitettavuuden merkityksellisimmät ikäkaudet sekä ohjeistaa kokonaisliikkumisen määrää, kilpailujen ja leirien suhdetta judokan ikään. Kun perusasiat on huomioitu oikeaan aikaan ja oikealla tavalla, niin kaikilla on mahdollisuus tähdätä kilpaurheilu-uralle. Riittävät valmiudet on monipuolisesti varmistettu. Jatkovalinnat ovat judokasta itsestä kiinni. Ei ole keneltäkään pois, kun harjoittelu on kaikin puolin laadukasta.

Jos sinun judosalisi seinällä ei vielä ole Judokan Urapolku-julistetta, voit sellaisen tilata Judoliitosta veloituksetta tilauslomakkeella.

Ladattavat tiedostot: