Sovelletun judon ohjaajakoulutus 5.-7.10.2018, Pajulahti

Sovellettu judo on soveltavaa liikuntaa (erityisliikunta, Adapted Physical Activity). Se on tarkoitettu henkilöille, joilla on erityistä tuen tarvetta esimerkiksi liikkumisessa, ymmärryksessä, puheen tuottamisessa, aistien toiminnassa, suureen ryhmään sopeutumisessa tai tarvitsee jostain syystä enemmän aikaa asioiden oppimiseen. Vamma tai sairaus ei saa olla esteenä liikuntaharrastukselle, sillä jokaisella tulee olla oikeus osallistua liikuntaan läpi elämän, kun tarvittavista tukitoimista on huolehdittu.

Sovelletun judon ohjaajakoulutus järjestetään Pajulahdessa 5.-7.10.2018 Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU:n leirin yhteydessä.

Kohderyhmä: Judo-ohjaajat, jotka ohjaavat tai aloittavat ohjaamaan erityistä tukea tarvitsevia judokoita. Lisäksi ohjaajat, jotka haluavat laajentaa omaa näkemystään judon opettamiseen ja omaan oppimiseen.

Koulutus alkaa perjantaina 5.10. klo 19.00 tatamilla ja loppuu sunnuntaina 7.10. klo 15.00.

Sisältö: Koulutuksessa avataan näkökulmia kaikille avoimeen judoon. Miten ohjaajat huomioivat erityistä tukea tarvitsevan judokan omassa ohjaamisessa sekä ryhmän jäsenenä. Mallinnetaan harjoitusten rakenne, tekniikoiden opettaminen, ohjaamisen keinoja sekä fyysisen ja sosiaalisen ympäristön huomioiminen. Koulutus sisältää luentoja sekä paljon käytäntöä yhdessä leiriläisten kanssa.

Hinta: Toukokuusta heinäkuun loppuun voimassa Early bird-hinta 219,00 € ja elo-syyskuu normaalihinta 249€ - Hinnat sisältävät koulutuksen, majoituksen (2 yötä) kahden hengen huoneissa, ruokailut ja toimistopalvelumaksun.

Kouluttajana toimii Marita Kokkonen 5. dan. Tiedustelut myös Marita Kokkoselta puh 040-1426988.

Varusteet: Judogi ja muistiinpanovälineet

Ilmoittautuminen: 21.9.2018 mennessä osoitteessa Suomisportissa täällä.

Aikataulu tarkentuu myöhemmin.

Lue täältä, mitä kolme judokasiskoa Piia, Pirjo ja Kirsi Komppa ajattelevat sovelletun judon harjoittelemisesta.

Tapahtumakategoria