Judotuomarin peruskurssi, Helsinki

Aika: 2.12.2017 9:00 - 17:00

Paikka: Meidokanin sali Herttoniemessä: Mekaanikonkatu 3A, Helsinki. Tarkkailukilpailu: 13.1.2018 Kougensai-shiai Hyvinkää,
tai sovittaessa joku toinen kilpailu.

Kurssimaksu: 75 €, teoriakokeen kanssa 125 €. Teoriakokeen kanssa maksu sisältää kravatin sukat ja tuomarimerkin. Hintoihin lisätään 9 € toimistopalvelumaksu.

Sisältö:
Kurssilla käydään läpi ottelusäännöt ja tuomarin toimintaa teoriassa ja käytännössä. Säännöt, Kilpailumääräykset. tuomaritoiminnan ohje, urapolku
Tuomarin toiminta matolla (merkit + liikkuminen)
Videotarkkailulaitteisto ja Mattoharjoituksia

Kohderyhmä:
Uusiksi C- tai D-tuomareiksi pyrkivät vähintään sinivöiset (2.kyu) ja mielellään kilpailukokemusta omaavat judokat. Nykyisin myös yli 18 v olevat 3.kyu voivat suorittaa D-lisenssin. Muutoin D-lisenssiin vähintään 15 vuoden ikä (ja 2.kyu) ja C-lisenssiin vaaditaan vähintään 18 vuoden ikä (2.kyu). Kurssi soveltuu myös valmentajille ja kilpailijoille, jotka eivät tähtää tuomariuralle.
Tuomarikoulutuksen voi suorittaa myös aikaisemmin. Tuomarilisenssi tulee voimaan, kun lisenssiedellytykset täyttyvät. Graduointisäännöt (1.7.2016) edellyttävät myös 1. kyu vyökoevaatimuksena tuomarin peruskurssin teoriaosuuden suorittamista. Myös niiden judokoiden, jotka ovat menossa suorittamaan 1.dan koetta ilman suoritettua tuomarin peruskurssia, on
huomioitava tämä.

Varusteet:
Maksukuitti, judopassi, muistiinpanovälineet + materiaali itse tulostettuna tai
sähköisenä, judogi, eväät, peseytymisvälineet jne.

Kouluttaja: Timo Lehtonen (IJF-B)

Ilmoittautuminen: 24.11 Mennessä judoliiton osoitteessa https://rekisteri.sportti.fi/tapu/pub/judo/event.php?id=6424

Lisätietoja: Timo Lehtonen, timo.lehtonen@are.fi , 050-346 1127

Tapahtumakategoria